Guia de contes i novel·les per la igualtat de gènere i la violència zero (de 3 a 18 anys)

Fundesplai, dins de la seva proposta educativa enCORatja’t, ens fa arribar aquesta maravellosa guia de contes per a la igualtat de gènere i la violència zero.

Amb l’enCORatja’t es pretén educar les noies i els nois des de la seva participació activa per construir una societat lliure de discriminacions i de qualsevol forma de violència. Avançar cap a una igualtat d’oportunitats real entre totes les persones, independentment del gènere.

La lectura de llibres coeducatius afavoreix:

• Les relacions igualitàries, trencant els estereotips de gènere.
  • Les actituts de cura, empatia, solidaritat, respecte a la diversitat i a la llibertat.
  • La resolució de conflictes de manera dialògica i no violenta.
  • La prevenció i detecció de conductes abusives, d’assetjament, sexistes o LGTBIfòbiques.
  • L’esperit crític en els infants i joves perquè siguin agents de transformació social.

A més a més, dins de la proposta educativa enCORatja’t hi ha 5 relats inèdits de l’escriptora Gemma Lienas. Llegir aquests contes i generar debat amb els infants i joves és un bon punt de partida per endinsar-se en el món dels contes coeducatius.

Aquest recull també està publicat al blog de Fundesplai dividit en 3 entrades: 40 contes per a l’etapa d’Infantil, 40 contes per a Primària i 40 llibres per a Secundària.

Recordeu que les lectures coeducatives són recomanables a totes les edats.

La màgia de llegir i escoltar contes

Quan llegim un conte gaudim de la història, somiem, ens divertim, fem volar la imaginació, viatgem a mons fantàstics,… la lectura és una gran font de plaer i gaudi durant el temps de lleure, estimulant la imaginació, la creativitat i la intel·ligència emocional.

A més a més, llegir contribueix al creixement integral de l’infant, a la seva educació i socialització, ja que a través de la lectura es van interioritzant valors i actituts que es consoliden en la identitat de cada nena o nen.

Podem llegir o escoltar contes en molts moments del dia: a casa en família, a l’escola, a l’esplai, durant el temps educatiu del migdia… només cal tenir un bon llibre a l’abast i les ganes de deixar-nos seduir per la història.

El poder dels contes és immens, el poder de somniar, d’emocionar-se… quan un nen o nena està escoltant o llegint un conte és com si estigués vivint aquelles experiències.

Per tant, el primer que hem de fer és equipar-nos amb obres de gran qualitat que ens permetin viure amb plaer el viatge de la lectura.

Llegim, escoltem històries, sentim la màgia, emocionem-nos, viatgem amb les paraules i els dibuixos…

Veniu amb nosaltres?

Text original: Guia de contes i novel·les per la igualtat de gènere i la vioència zero (de 3 a 18 anys)