Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la ciència

L’11 de febrer se celebra el Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència

Segons dades de les Nacions Unides la proporció de dones investigadores a tot el món està per sota del 30% i la de noies que escullen carreres científiques ronda el 35%.

Per mirar de pal·liar aquest problema es va establir l’11 de febrer com a “Dia Internacional de les dones i les nenes en la ciència”.  Al voltant d’aquesta data s’impulsen accions i activitats destinades a visibilitzar la dona en la ciència i a promoure l’interès per aquesta.

Així per exemple, a https://11defebrero.org/ hi podeu trobar materials per passar una bona estona jugant a casa, com per exemple aquesta sopa de lletres,  un joc de cartes de dones científiques, o dibuixos per acolorir, així com vídeos, audiocontes i d’altres recursos.

El programa “Las chicas son de ciencias (CSIC4grils)” té com a objectius fomentar la cultura científica i tecnològica entre les estudiants de primària. Ofereixen tallers científics fets per científiques i científics.

imatge extreta de la web de l’escola La Maquinista

També podeu disfrutar d’algunes activitats que es faran aquests dies com un sessió de Contacontes sobre Marie Curie a la Casa Orlandai de Barcelona, o l’exposició fotogràfica sobre Ciència i Art al Palau Robert.
Un altre programa molt interessant és el Technovation Challenge. Un concurs internacional de tecnologia i emprenedoria per a noies de 10 a 18 anys amb la finalitat de dissenyar una app que resolgui un problema social. L’any 2018 un equip de noies de la nostra escola va quedar cinquè en la categoria júnior de l’àrea de Catalunya, podeu veure la noticia aquí.