[Resultats] Busquem famílies de detectius!

Ens ajudes a descobrir si a les botigues del nostre barri es diferencien les joguines per gènere?

Ja tenim els resultats de la nostra investigació. Hauran trobat les nostres famílies de detectius imatges amb publicitat sexista en el nostre barri? Aquí teniu els resultats, que necessiten d’una profunda reflexió per part de tots i totes. Si voleu conèixer més dades podeu entrar en el nostre blog, on estan tots els resultats desglossats per categoria.

La publicitat és una forma més de manipular la nostra consciència individual i social. Hem de ser conscients que la publicitat no sempre és correcta, i que a vegades està orientada per a mantenir i fomentar uns valors tradicionalistes que no haurien de tenir cabuda en una societat igualitària i feminista.

En el cas de les joguines, moltes marques insisteixen a mantenir una segregació sexista, ajudant a difondre la imatge que hi ha joguines de nois i joguines de noies. Aquestes etiquetes fomenten els rols tradicionalistes de gènere, contra els quals des d’aquesta comissió lluitem a nivell escolar.

Per això us fem aquesta divertida proposta, pensada per a conscienciar a famílies i infants sobre l’existència d’aquesta discriminació sexual sobre la publicitat en les joguines i afavorir un model de joguines sense gènere entre les famílies de l’escola.La recollida de proves ja s’ha iniciat, i teniu fins el pròxim dia 15 de desembre per a fer-nos-en arribar tantes com vulgueu. I quan acabem de recollir-les us comunicarem els resultats! Serà el nostre barri un barri de “joguines sense gènere”?

Com participar?

Molt senzill! Tothom ho pot fer. Quan visitis botigues del barri, localitza joguines amb publicitat amb discriminació i sense discriminació de gènere .

1- Fes una foto i puja-la al nostre Padlet (https://es.padlet.com/coeducacio1/j41jej42ylvmwql5). Pots instal·lar-te l’APP i posar a favorits la nostra pissarra per poder-la utilitzar sempre que vulguis.

2- Si no et van les noves tecnologies agafa un catàleg, retalla les joguines amb publicitat amb discriminació de gènere i sense discriminació i fica-les a les bústies que hem col·locat a les tres entrades principals de l’escola.

Com puc saber si una publicitat discrimina o no?

Pots trobar les bústies als següents racons de l’escola:

Entrada principal, a la pared del fons.
Entrada lateral esquerra, per el pati dels grans.
Entrada porta lateral dret, per clases de P3, P4 i P5.